آزمون آنلاین رایگان استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش 1402 | اختصاصی 1

این آزمون آنلاین جهت آمادگی قبل از آزمون استخدامی اصلی و بصورت کاملا رایگان توسط گروه testlamp و برگرفته از سوالات سنوات اخیر طراحی شده است.امید است با شرکت در این آزمون آمادگی لازم را جهت شرکت در آزمون اصلی استخدام آموزگاری کسب کنید.هزینه شرکت در آزمون صلوات بر محمد و آل محمد(ص) می باشد.این آزمون نمره منفی ندارد.

مطابق با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ،کدام نهاد موظف است با تربیت ،بهکارگیری و ساماندهی نیرو های واجد شرلیط ،تامین وبسیج امکانات ومنابع ،تدوین برنامه های اجرایی کوتاه مدت و میان مدت در سطح ملی واستانی اقدامات لازم برای تحقق مفاد سند مذکور را معمول دارد؟
نحوهی ترمیم و بروزرسانی سند تحول آموزش و پرورش به کدام صورت زیر است؟
مطابق با سند ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش برای ایجاد تحول در نظام برنامه ریزی و درسی بر رعایت کدام رویکرد تأکید شده است؟
مطابق با سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش ،به منظور شناسایی نقاط قوت وضعف وپرورش استعدادها وخلاقیت دانشآمو زان بر کدام مورد تأکید شده است؟
مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس ،کدام مورد در خصوص چرخشهای تحول آفرین مدرسه صحیح است؟
مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس از میان ارکان مدرسه کدام مورد بهعنوان مهم ترین رکن نامیده شده است؟
کدام مورد طبق مقررات دانش آموز ی مندرج در آیین نامه اجرایی مدارس صحیح است؟
مطابق با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بایدها و نبایدهایی که لازم است تمام اجزا ومولفه های نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی هماهنگ با آنها بوده وهمه سیاست گذاران وکارگزاران نظام ملتزم وپایبند به آنها باشد چه نام دارد؟
کدامیک از راهبردهای کلان بیان شده در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با تمامی هدفهای کلان ذکرشده در این سند مرتبط است؟
مطابق با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش متناسب سازی حجم ومحتوای کتب درسی وساعات وروزهای آموزش با کدام مورد زیر باید صورت بگیرد؟
طبق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تقویت وگسترش مدارس غیر دولتی با اصلاح وبازنگری قوانین ومقررات موجود بهعنوان راهکار کدامیک از هدفهای عملیاتی ذکرشده است؟
مطابق با تبصره یک آیین نامه اجرایی مدارس تشخیص موجه و غیر موجه بودن غیبت دانشآموز به ترتیب کمتر از یک ماه و بیشتراز یک ماه با کدام مورد است؟
مطابق با آیین نامه مدارس مسئولیت برنامه ریزی برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان و نظارت بر آن بر عهده کیست؟
مطابق با آیین نامه اجرایی وظیفه شناسایی و تعیین نیا زهای پژوهشی مدرسه بر عهده کدام مورد است؟
کادامیاک از ملاکهای سازماندهی محتوا بر اهمیات گسترش و غنیسازی محتوای آموزشی ازنظر وسعت و عمق تأکید دارد؟
هاادف زیار در کدامیک از سطوح حیطه شناختی بلوم قرار میگیرد؟ ». دانشآموز بتواند با ذکر دلایل و شواهد درباره اهمیت زبان فارسی قضاوت کن
دانش آموزی که مردود شدن خود را به نمرات پایین دادهشده توسط معلم از روی سوگیری نسبت میدهد دارای کدان منبع اسناد است؟
رفتار کدام دانش آموز زیر جزو رفتارهای نامطلوب ضعیف طبقه بندی می شود؟
کدامیک از صاحبنظران زیر بر اهمیت تفکر شهودی تأکید کرده است؟
در کدامیک از مراحل الگوی دریافت مفهوم دانش آموزان در خصوص نقش فرضایه ها و نمودها و نوع و تعداد فرضیه ها به بحث میپردازند؟
قلب الگوی تدریس آموزش مستقیم کدام است؟
در کدامیک از الگوهای تدریس معلم نقش یک تسهیل گرا را ایفا میکند که بیشتر به پرورش شاگردان و نه به کنترل توالی یادگیری توجه دارد؟
در خصوص رویکرد یادگیری الکترونیکی کدام مورد صحیح نیست؟
همدلی و احترام از آثار مستقیم کدامیک از الگوهای تدریس است؟
کدام مورد در خصوص الگوی تدریس کاوشگری صحیح نیست؟
عبارت زیر به ترتیب اشاره به کدام مفهوم دارد و مربوط به کدام نظریه یادگیری است ابتدا معلم با شخص دیگری که یادگیرنده را بازی میدهد سهم عمدهای ا ز مسئولیت را بر عهه « » میرود. اما بهتدریج که یادگیری بیش میرود مسئولیت به یادگیرنده واگذار میشود
عبارت زیر در توصیف و تمجید کدامیک ازنظر یههای یادگیری مطرح شده است؟ این نظری ه برای معلمان دارای اهمیت اس ت. زیر ا تبی نهای مفید ی از چگونگی ایجاد پاسخها نگر ش های دانشآموزان در اختیار معلمان میگذارد
بنا بر اعتقاد، آزوبل مشمول کنندههایی که ناپایدار مبهم یا کم ارتباط هستند یا آن دست یادگیری که قدرت تمیز چندانی ندارند یا به خوبی آموخته نشدهاند دچار کدام شمول م یشوند؟
کدامیک از راهبردهای بسط و گسترش معنایی، ویژه مطالب پیچیده است؟
تعریف زیر،بیانگرکدامیک از روشهای حل مساله است؟ » شیوه تولیدراه حل های متنوع و متفاوت برای یک مساله در یک زمان معین است
تولید اندیشهها و راهحلهای متنوع و غیرمعمول برای یک مسئله بیانگر کدامیک درنظریه گیلفورد است؟
تفاوت بین دانستن چگونه انجام دادن کاری و انجام دادن آن کار به ترتیب بیانگر تفاوت بین کدام دو مورد زیر است؟
با توجه به نظریه رشد شناختی پیاژه کدام موارد زیر صحیح است؟ الف: هوش فعالیتی است که از شخص سر میزند و دائم ا در حال تغییر است. ب: انطباق یعنی اینکه فرد در موقعیتی تازه رفتاری انجام دهد که در موقعیت های گذشته انجام می داده است . ج: در مرحله پیش عملیاتی ، کودکان به مفهوم بقا یا نگهداری دست پیدا میکنند. د: کودکان در مرحله عملیات صوری قادر به کاربستن تفکر عملی مبتنی بر روش فرضیه ای -قیاسی هستند
بنا بر نظر نوپیاژه ای ها یا پیروان نظریه های خبرپردازی شده رشد یل تحول در نتیجه کدام مورد رخ می دهد؟
طبق نظریه ویگوتسکی ، کدام مورد در خصوص کارکردهای عالی ذهن ، صحیح است؟
معلم پایه ششم دانشآموزانی که در کلاس نسبت به درس بیتوجه هستند مورد سرزنش قرار میدهد همین موضوع باعث میشود دانشآموزان دیگر به درس توجه بیشتری نشان دهند این موضوع اشاره به کدام مفهوم دارد؟
کدام مورد از ویژگی های افراد دارای سبک انطباق یابنده است؟
چند مورد از موارد زیر در خصوص حافظه و انواع آن صحیح است و آن موارد کدام اند؟ الف: بزرگترین محدودیت حافظه کوتاه مدت ماهیت غیر فعال آن است . ب: حافظه واکنش های هیجانی، یکی از انواع حافظه های بلند مدت است. ج: بیشتر آنچه در مدارس آموزش داده میشود، دانش بیانی است و در حافظه بیانی ذخیره م یشود . د: حافظه بیانی برخلاف حافظه غیر بیانی وابسته به یادآوری فعال یادگیری های قبلی نیست.
طبق کدامیک از موارد زیر از فعالیتهایی که کودکان دوست دارند انجام دهند. میتوان بهعنوان تقویت کننده برای فعالیتهایی که کمتر به آنها میپردازند ، استفاده کرد؟
کدام توصیه در خصوص قواعد تهیه و اجرای پرسشنامههای سنجش عواطف، صحیح است؟
در کدام شیوه سنجش معلم میتواند در طول یک دوره زمانی دیدگاهی طولی از رشد و الگوهای تغییر دانش آموزان به دست آورد ؟
در روشهای سنجش مستقیم رفتار به طور بی واسطه و مستقیم مورد سنجش قرار در کدامیک ا ز موارد زیر جزو روشهای سنجش رفتاری نیست؟
در سنجش موقعیتی کدام مورد اصلی ترین ابزار اندازه گیری است؟
معلمی به دلیل تعطیلی استخر در برخی روزهای زمستان ا ز دانش آموزان خود خواست حرکات مختلف شنا را در بیرون از آب انجام دهند. نوع سنجش این معلم کدام است؟
معلم یکی ا ز هنرستان ها در پایان ترم از دانشآمو زان خود خواست که به صدای یک موتور محبوب خودرو گوش دهند و علت عیب را شناسایی کنند. این معلم برای سنجش میزان یادگیری دانشآمو زان خود ا ز کدام شیوه سنجش کمک گرفته است؟
تعریف زیر اشاره به کدام مورد دارد؟ نوعی از ارزشیابی است که در طول فرایند یاددهی- یادگیری، به طور پیوسته و مداوم برای شناسایی و « » تقویت قوت ها و شناسایی و رفع ضعف ها، موانع و مشکلات یادگیری فراگیران صورت میگیرد
در خصوص بازخورد و انواع آن کدام مورد صحیح است؟
در کدام نوع ارزشیابی مهارتها و دانشهای پیش نیاز دانشآموزان ، مورد ارزشیابی قرار میگیرند؟
کدام مورد از ویژگیهای ارزشیابی توصیفی نیست؟
معلم پس از انجام یک بازدید علمی از کارخانه تولید لبنیات ، از دانشآموزان میخواهد گزارشی تهیه و به وی ارائه نمایند آزمون مذکور، در حیطه کدامیک از انواع آزمونهای عملکردی قرار میگیرد؟
کدام مورد در خصوص روشهای سنجش عاطفی، صحیح است؟
مهمترین فایده استفاده از کار پوشه کدام است؟

keyboard_arrow_up